mietiskelyä

Jännittää, vähän ahdistaa, samalla hymyilyttää ja on rohkea olo. Mä tein sen. Tässä haluan myös vielä kerran sanoa, miten ylpeä olen kaikista tähän haasteeseen osallistuneista naisista. Me ollaan upeita ❤

Olen aina ollut erilaisuuden puolella, niin kuin ehkä ulkonäöstänikin huomaa. Mietin joskus joihinkin kekkereihin menemistä ja sanoinkin ääneen tuttavalleni, että en mää tiiä kehtaanko, kun en mä tunne sieltä ketään. Hän siihen vastasi, että etpä sä taida olla semmoinen, joka hirveesti ujostelisi tai olisi epäsosiaalinen. Tämä oli ihana kehu, ihanaa, että mut nykyään aikuisena nähdään tuollaisena. tuntuukin, että nyt olen se ihminen joka olen aina halunnut olla.

Mutta kyllä mä ujostelenkin välillä. Mun itsetunto on useaan otteeseen lyntätty niin alas, että olen ylpeä siitä mitä nykyään olen. Näin aikuisena ja itsensä ja aitoutensa hyväksyneenä ja ihanan ystäväpiirin ja rakastavan perheen omaavana mä tiedän, että mun ei tarvi kestää mitään paskaa keneltäkään.

Tämän blogin kävijämäärä nousi pariin tuhanteen kahtena viime päivänä tuon Beautiful Body-kampanjan osallistumisen takia ja se on mahtavaa. Kuvassa ei kuitenkaan näy kuin vähän mahaa ja reittä, tommosissa vaatteissa mä oon aina kotonakin ja usein ystävienkin kotona ja uimahallissa ja rannalla ja ja ja.. Kuvan julkaisemista ja haasteeseen osallistumista en siis kadu yhtään ja se teki sen mitä pitkin ja ehkä tykkään vartalostani hieman enemmän, kuin olen saanut katsoa sitä teidän ulkopuolistenkin silmin. Vähän vain mietityttää, ne jotka ovat käyneet kuvia katsomassa jättämättä mitään kommenttia, mitä he ovat miettineet?

Se mikä mietityttää on, se jos kuvaa katsoo esimeriksi joku äiti, jonka lapsen hoitotätinä olen ja kauhistuu ja asiasta nosuee haloo. Tai se kun kirjoitin avoimesti vaipuvani välillä masennukseen. Mä sairastan masennusta ja mulle itselle se on yhtä normaalia, kuin se, että jollakin on esimerkiksi migreeniä tai vaikka paljon korvavaikkua. Se on mun ominaisuus ja normaalia. Mun masennus ei oo sellaista, mihin auttaa se, että lähtee lenkille ja syö porkkanoita. Välillä se valtaa, niin että mua alkaa itkettää, kun näen kadulla yksinäisen lapasen tai se ,että mulle heitetään  vaikkakin vain vitsillä josain mun puutteellisuudesta. Silti se ei tee mustan yhtään huonompaa yhteiskunnan asukkia ja me ollaan tän mörön kanssa jo niin hyviä tuttuja, että me tullaan jo hyvin toimeen ja pystytään asiat jo melko hyvin käsitellä mikä mörön aikaansaannosta ja mikä mun.

Ois ehkä helpompaa olla sitä harmaata massaa, mutta mä en edes usko, että sellaista on. Me ollaan kaiki yksilöitä, joilla omat poikkeavuutensa, heikkotensa ja elämäntarinansa. Jotkut vain haluavat tuoda sen enemmän esiin ja rohkaista muitakin tekemään niin!

Eilen illalla pohdin tätä asiaa, kun katsoin miten blogin kävijämäärä nousi. Lopullisen sysäyksen näiden ajatusen kirjoittamiseen antoi ystäväni Heidi Päikkäreistä, joilla samoja ajatuksia myös saman ammattikunnan edustajana. Mutta ihmisiä ja yksilöitä me opetkin ollaan.

Kuva

4 kommenttia artikkeliin ”mietiskelyä

  1. 🙂
    Hauskoja nämä paljastelujen jälkipuinnit, joita on nyt monissa blogeissa. Kyllä tämä on mennyt pintaa syvemmälle kaikilla. Siistiä. Ja vähäks mahtavaa olla osana ”ilmiötä”!

    Hauskasti kirjoitat masennuksesta, vaikkei se hauska asia ookaan. Ja erityisen kivalta kuulostaa, että oot nyt se, joka oot aina halunnutkin olla. 🙂 Ja tatskapäivitystä odotellessa. 🙂

  2. Löysin vasta blogisi ja täytyy sanoa, että olen viihtynyt hyvin tekstiesi parissa. Olet kovin tutunnäköinen, ollaan ehkä törmätty muutamissa yhteyksissä. Minäkään en laske itseäni valtavirtamutsiksi, jos kukaan meistä sellainen edes on. Kaikkea ihanaa päiviisi, jään seuraamaan blogiasi 🙂

    • Hei Tuuli 🙂 Mä olen yrittänyt muutamankin kerran tähän ihanaan palautteeseesi vastata, mutta eka meillä kotona katkeili netti ja tokalla kertaa olin bussissa ja alkoi yököttää, kun kännykän ruutua tihrustin 😀 eli kiitos sinulle, tuli hyvä milei ja kiva kuulla, että tätä lukee muutkin, kuin vain ystävät pikku pakolla 😉 Ihanaa syksyä
      ja tervetuloa lukijaksi 🙂

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s