ÄIKKÄÄÄÄÄ!!

Kuva

 

Tänään olen ollut töissä ja tuntenut huonoa omaatuntoa siitä, miten vähän aikaa ehdin viettää lasten kanssa ja miten paskasena on koti, kun en jaksa enää siitä pitää huolta. Olen ollut palaverissas lasten päiväkodilla. Olen hakenut päiväkodista ensimmäistä kertaa tällä viikolla lapseni ja siitä sain kiitokseksi itkut.  Olen tehnyt hätäisesti ruuaksi pakastepyttistä ja rauhoitellakseni omaatuntoani myös nahistunutta salaattia ja  saanut kehuja miten hyvää ruokaa on. Minun käteen on tartuttu ruokapöydässä ja katsottu silmiin ja pieni ketsupin ympäröimä suu on sanonut, että rakastaa minua. Olen istunut sohvalla ja yrittänyt keskittyä pikku kakkoseen ja samalla salaa nukkua. Olen vaihtanut vartin sisään vaipat taaperolta, joka sätkii kuin can can-tanssija ja yrittänyt laulaa kaikki laulut Oolannin sodasta Leipuri hiivaan yrittäen hämätä taaperon potalle. Olen polkenut naperot peräkärryssä kauppaan ja yrittänyt samalla heiluttaa peppuani, että saisin hämättyä peräkärrystä kuuluvan  itkun loppumaa. Olen nuollut leikki-ikäisen leivän päältä maksamakkarat, koska tyhmä äiti ei muistanut ettei hän tykkää siitä. olen selittänyt leikki-ikäsesella, että miksi äidin kanssa ei voi mennä naimisiin, vaikka äiti onkin ihana. Olen antanut lapsilleni epäterveellistä vanukasta ja syönyt salaa itse loput. Olen ollut kylpyhuoneessa roiskittavana ja samalla viikannut pyykkejä. Olen lukenut taaperolle taas sitä samaa napakirjaa ja pitänyt pienestä kädest kiinni, kunnes uni tulee. Olen jo parin tunnin aikana käynyt noin neljä kertaa pimeässä lastenhuonessa etsimässä tuttia. olen syönyt levyllisen popkornisuklaata ja tiskannut tiskit. Pian olen käynyt suihkussa ja menen nukkumaan taas toistaakseni tuon saman ja monta muuta pientä hassua, kummallista, raivostuttavaa, itkettävää ja sydäntä raastavaa ja samalla sitä äääriään myöten täyttävää asiaa. Tänään(kin) olen ollut vaan äiti ❤

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s